Správa IT služieb a podpora

Nezáleží na tom, či ste malá alebo veľká spoločnost, dostupnosť dát je kľúčová pre každý biznis.

Správa IT infraštruktúry - IT Outsourcing

Cyber Security

Projektovanie dátových sietí

Cloud AZURE a Office 356

Dalšie služby

Správa IT infraštruktúry / IT Outsourcing

Správa počítčovej siete, správa zariadeni ako PC, NB, serverov, tlačiarni, mobilov a sprava virtuálného prostredia.

IT Outsourcing znamená uskutočňovanie určitých činností pomocou externých zdrojov. Jedná sa o subdodávateľskú činnosť pre inú spoločnosť. Outsourcing IT v dnešnej dobe predstavuje celosvetový trend. Dôvodom je požadovaná kvalita práce, potrebná redukcia nákladov a nutnosť orientácie na hlavný predmet podnikania. IT Outsourcing je moderný spôsob v oblasti správy informačných technológií. Je to efektívny nástroj na využívanie prostriedkov a financií na informačné technológie.

Virtualizácia

Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.

PREČO OUTSOURCING IT

Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.

IT OUTSOURCING A ÚSPORA NÁKLADOV

Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.

VÝHODY IT OUTSOURCINGU
  • Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
  • Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
  • Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
  • Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
  • Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
  • Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami

Cyber Security

Kybernetická bezpečnosť je komplexná oblasť, ktorá zahŕňa technológie a procesy určené na ochranu systémov, sietí a údajov pred kybernetickými útokmi. Dáta sú často tým najcennejším aktívom firmy, a preto sa stávajú cieľom útokov rôznych hackerov či crackerov. Neustály technologický pokrok zvyšuje závislosť firiem na informačných technológiách. Najlepšou ochranou je prevencia.

Monitoring siete
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Sieťová bezpečnosť
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Menežment siete
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Projektovanie dátových sietí

voľba a optimalizácia infraštruktúry, dimenzovanie pasívnych a aktívnych prvkov vzhľadom na predpokladané požadované šírky pásma, porovnanie cenových relácií,

Sieťová bezpečnosť

Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.

Menežment siete
  • Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
  • Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
  • Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
  • Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
  • Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
  • Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami
Monitoring siete

Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.

Cloud AZURE a Office 356

Pre mnoho podnikateľov sú produkty a služby spoločnosti Microsoft neoddeliteľnou súčasťou bezproblémového chodu systémov IT. Spoločnosť Microsoft je spoľahlivým poskytovateľom softvéru a riešení už celé desaťročia.

Teraz máme prístup k rovnakým balíkom služieb – napríklad Word, PowerPoint a Excel – prostredníctvom Microsoft 365 (predtým Office 365), cloudovej platformy pre firmy.

Software as a Service (SaaS)
Office 365 je navrhnutý tak, aby bol čo najpohodlnejší a najsilnejší, s kompletnou sadou služieb, ktorá zahŕňa Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher a Access. Firmy môžu platiť buď mesačne, alebo ročne. Výhodou produktov SaaS je, že nie sú viazané na konkrétne zariadenie alebo platformu.
Infrastructure as a Service (IaaS)
Vďaka infraštruktúre ako služba (IaaS) môžu spoločnosti zvýšiť a znížiť výpočtový výkon bez toho, aby museli investovať do hardvéru a serverov. IaaS poskytuje spoločnostiam takmer okamžitú výpočtovú infraštruktúru, ako sú dátové centrá, bezpečnostné aplikácie a servery, spravované cez internet.
Platform as a Service (PaaS)
PaaS – Platform as a Service je nadstavbou IaaS, kedy je okrem samotného výpočtového výkonu, dodaný aj operačný systém. Môže ísť o voľne dostupný operačný systém na báze Linux alebo využiť komerčný OS od spoločnosti Microsoft. Pri použití operačného systému Windows nie je potrebné tento systém vlastniť, ale je možné si ho prenajať na určité obdobie s platbou na mesačnej báze.

Dalšie služby

Monitoring prostriedkov Audit SW, HW a security, Návrh a implementácia IT riešení , optimalizácia zdrojov IT, vedenie IT projektov, GDPR – ochrana osobných údajov, Strategické plánovanie v IT

Predaj hardware a software

Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.

Návrh a implementácia IT prostredia

Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.

Monitoring IT prostredia
  • Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
  • Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
  • Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
  • Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
  • Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
  • Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami
Záloha dát a disaster recovery

Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.

Školenia a konzultácie
  • Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
  • Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
  • Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
  • Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
  • Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
  • Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami