Správa IT služieb a podpora
Nezáleží na tom, či ste malá alebo veľká spoločnost, dostupnosť dát je kľúčová pre každý biznis.
Správa IT infraštruktúry - IT Outsourcing
Cyber Security
Projektovanie dátových sietí
Cloud AZURE a Office 356
Dalšie služby
Virtualizácia
Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.
PREČO OUTSOURCING IT
Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.
IT OUTSOURCING A ÚSPORA NÁKLADOV
Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.
VÝHODY IT OUTSOURCINGU
- Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
- Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
- Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
- Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
- Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
- Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami
Monitoring siete
Sieťová bezpečnosť
Menežment siete
Sieťová bezpečnosť
Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.
Menežment siete
- Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
- Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
- Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
- Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
- Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
- Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami
Monitoring siete
Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.
Software as a Service (SaaS)
Infrastructure as a Service (IaaS)
Platform as a Service (PaaS)
Predaj hardware a software
Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.
Návrh a implementácia IT prostredia
Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.
Monitoring IT prostredia
- Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
- Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
- Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
- Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
- Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
- Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami
Záloha dát a disaster recovery
Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.
Školenia a konzultácie
- Z hľadiska financií znamená IT outsourcing prínos, vďaka zníženiu nákladov na manažment, koordináciu a odstránenie skrytých nákladov, a znižovanie celkových výdavkov na IT. Je potrebné si taktiež uvedomiť, že nie všetko je len o cene, a preto treba pozerať aj na kvalitu služieb
- Zákazníci dostávajú výrazne kvalitnejšie služby. K dispozícii majú odborníkov, ktorých by inak spoločnosť musela nielen platiť, ale taktiež investovať do ich ďalšieho rozvoja. Pracovníci firmy, poskytujúcej outsourcing IT, sa u zákazníkov stretávajú s desiatkami problémov, pričom dochádza k vzájomnej výmene skúseností. Súčasné informačné systémy sú natoľko rozsiahle a zložité, že nie je možné zvládnuť ich rozvoj a údržbu jedným správcom siete
- Celoročná dostupnosť (bez dovoleniek a práceneschopnosti)
- Zákazník nemusí mať vlastných pracovníkov pre všetky služby. Môže teda aktivovať svoje personálne zdroje pre svoju hlavnú činnosť
- Poskytovateľ služieb je schopný flexibilnejšie reagovať na požiadavky svojich zákazníkov na základe skúsenosti a know-how. Zákazník nenesie riziko sám, zdieľa ho s poskytovateľom. Nakoľko poskytuje svoje služby i ďalším zákazníkom, má obvykle väčšiu základňu zdrojov (napr. testovací hardvér a softvér) a môže lepšie preklenúť a riešiť krízové situácie
- Zákazník udržiava neustály krok s najnovšími technológiami